גדר בדרום הארץ

פרויקט הגנתי בדרום הארץ שבמסגרתו נבנית גדר חכמה, הכוללת מערכות טכנולוגיות להתרעה ברמה גבוהה.

רכבת קלה, הקו האדום

קבוצת אפקון לקחה חלק בפרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב, בהובלת חברת הבת שלה, אפקון בקרה ואוטומציה, שתכננה, סיפקה והתקינה את מערכות כיבוי האש, מערכות הכריזה, מערכת הבקרה FSCADA לניהול מערכות החשמל, מבנים ומערכות בטיחות של הרכבת לאורך כל הקו – הן במנהרה של 12 ק"מ והן בקו העילי, תחנות על קרקעיות ותחנות השנאה.
הקו האדום כולל תוואי של 12 ק"מ על-קרקעי ו-12 ק"מ תת-קרקעי הבנויים מ-10 תחנות תת קרקעיות, 24 תחנות עצירה על קרקעיות, ו-8 תחנות השנאה. זהו פרויקט יחודי מסוגו, הכולל מערכות גילוי אש, כריזה ומערכות בטיחות, המחוברות לסקאדה FSCADA לניטור, שליטה והפעלה בשעת שגרה ובחירום. הפרויקט תוכנן, בוצע ונבדק, בכפוף לפיקוח ורגולציה של גופים בינלאומיים כ-WSP DUETCHE BAN DB ועל ידי גופי תקינה ישראלים: מכון התקנים ורשויות הכיבוי הארציות.

חוות אגירת אנרגיה – בתחנת הכוח דליה (EPC)

פרוייקט תכנון ביצוע להקמת חווה לאגירת אנרגיה הגדולה בישראל בהספק של 16/88MWh. אפקון החזקות היא החלוצה בישראל שהתקינה את המתקן הראשון לאגירה בסוללות במ"ג.
אפקון זכתה במכרז שקיימה דליה אנרגיות להקמת מתקן אגירה רחב היקף בשטח של תחנת הכוח דליה, שנמצאת סמוך לכפר מנחם. מדובר במתקן אגירת אנרגיה המבוסס על סוללות בטכנולוגיית LFP בקיבולת 88MWh. זהו מתקן האגירה הגדול בישראל שהוקם בשנת 2022.
הפרוייקט מבטא את הדומיננטיות של חברת אפקון בהקמת פרויקטים ובהחדרת טכנולוגיות חדשניות בתחום האנרגיה המתחדשת.
הפרוייקט כולו תוכנן ובוצע על ידי חברות הבנות בקבוצה בהובלת ה-EPC אנרגיה המתמחה בתכנון וביצוע פרוייקטי תשתית ואנרגיה מורכבים.

קמפוס PTK, פתח-תקוה

קמפוס משרדים, מחקר ופיתוח לחברת היי טק בינלאומית בפתח תקוה.
פרויקט תכנון ביצוע.
המבנה כולל: כ-75,000 מ""ר – משרדים ומעבדות, חניונים תת-קרקעיים ומרכז אנרגיה.
העבודה כוללת: ייזום, תכנון, רכש, הקמה, גמרים, זיווד מלא כולל כל המערכות האלקטרו-מכניות, מערכות מתח נמוך ומערכות בקרה, ריהוט, מטבחים, חדרי אוכל.
מדובר במבנה חכם ומבנה ירוק.